Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2007 > 01-2
Zamów prenumeratę
Ze świata
Nowe liniie dużych prędkości w Europei w 2007 r. Chiny planują zbudowanie do 2010 r. zbudować 7000 tys. linii dużych prędkości. stron: 12

Z Unii Europejskiej
stron: 1

Z kraju
Konferencja "70 lat trakcji elektrycznej w Polsce". SEMTRAK 2006. Stron: 8
Pobierz (.PDF 0.94 MB)

Popyt na rynku kolejowych przewozów pasażerskich w Unii Europejskiej
Autor: Tadeusz Dyr, Paulina Wełnic
Ocena rynku przewozów pasażerskich w Unii Europejskiej i czynników majcych wpływ na popyt na nie, w tym zależności popytu od wzrostu produktu PKB. Ocena przyczyn szybkiego wzrostu popytu na przewozy kolejami dużych predkości. Ocena zalezności rozwoju przewozów pasażerskich od stopnia liberalizacji rynku kolejowego. Stron: 6

Ewolucja struktur i systemu regulacji kolei brytyjskich
Autor: Anna Mężyk
Analiza rozwoju rynku kolejowego a zwłaszcza struktur organizacyjnych i regulacyjnych w Wielkiej Brytanii. Ocena zmian organizacyjnych w sektorze przewozów pasażerskich po restrukturyzacji tego sektora przewozowego w latach 90. Stron: 6

Nowe regulacje w Unii Europejskiej dotyczące usług publicznych w kolejowym transporcie pasażerskim
Autor: Joanna Raczyńska
Wieloaspektowa analiza przyczyn podjęcia zmian w prawie unijnym w zakresie prowadzenia usług publicznych w transporcie pasażerskim. Omówienie ostatniej eersji projektu nowego rozporządzenia. stron: 10

Europejskie pociągi dużych prędkości 2006
Autor: Tadeusz Wolfram
Omówienie projektu najnowszej edycji specyfikacji TSI dla taboru kolejowego duzych prędkosci, która wejdzie w zycie w br. Analiza aktualnych trendów w zakresie konstrukcji pociągów dużej prędkości w Europie. Zestawienia parametrów technciznych ostatnich konstrukcji pociągów. Stron: 12

Nowa generacja wysokoobciążalnych sieci trakcyjnych - YC120-2CS150 i YC150-2CS150 (1) Założenia techniczno-konstrukcyjne
Pierwszy z serii artykułów przedstawiających konstrukcję nowej genracji sieci trakcyjnej. W artykule omówiono założenia konstrukcyjne i przedstawiono parametry techncizne nowego typu sieci. Przedatwiono w ilustracjach sposób montażu nowej sieci. Stron: 8

Modernizacja lokomotywy spalinowej typu M62 w oparciu o silnik 12CZN26/26 - konstrukcja i wyniki badań
Autor: Zygmunt Marciniak
Omówienie zakresu modernizacji lokomotywy oraz jej zasadniczych parametrów technicznych. Przedstawiono także wyniki badań eksploatacyjnych lokomotywy po modernizacji w aspekcie obowiązujących wymagań prawnych. Stron: 15

Tramwaj z akumulatorowym zasobnikiem energii - wyniki eksploatacji
Autor: Marcin Gąsiewski
W 2005 r. podjete zostały prace badawcze nad prototypem tramwaju, w którym zastosowano akumulatorowy zasobnik energii. Tramwaj jest eksploatowany przez Tramwaje Warszawskie. W artykule przedstwiono szczegółowe wyniki badań eksploatacyjnych. Stron: 2

Kondensatorowy zasobnik energii do pojazdów trakcji elektrycznej
Autor: Paweł Giziński
Omówienie zasad pracy pojazdu szynowego z wykorzystaniem kondensatorowego zasobnika energii. Analiza przypadku zastosowania takiego zasobnika w pojeździe tramwajowym. Stron: 3

Łącznik tranzystorowy hamowania odzyskowego - element zwiększający bezpieczeńswo eksploatacji pojazdów zasilanych z sieci trakcyjnej
Autor: Maciej Kozierkiewicz
Wprowadzanie do eksploatacji pojazdów trakcyjnych umożliwiających zwrot energii do sieci podczas hamowania elektrodynamicznego podnosi efektywność ekonomiczną eksploatacji przy jednoczesnym zmniejszeniu stopnia niekorzystnego oddziaływania na środowisko naturalne. Z drugiej strony z pojazdami tego typu są związane pewne zagrożenia w przypadku wystąpienia nienormalnych lub awaryjnych stanów pracy sieci trakcyjnej. W niniejszym artykule omówiono powyższe zagrożenia oraz przedstawiono przykład rozwiązania technicznego, pozwalającego na zdecydowane podniesienie zarówno bezpieczeństwa funkcjonowania taboru, jak i stopnia jego koordynacji z systemem zasilania trakcji elektrycznej prądu stałego. Stron: 7

Aktualności SITK
stron: 4
Pobierz (.PDF 0.25 MB)





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).