Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2012 > 07-08
Zamów prenumeratę
Ze świata
m.in. Dyrektor Moretti określa kierunki rozwoju kolei włoskich (FS); Wprowadzania sygnalizacji ETCS w Europie wciąż odbywa się zbyt wolno; Budowa obiektów kolejowych na Igrzyska Olimpijskie w Soczi, Rosja;Rozpoczęcie prac przy budowie linii średnicowej Crossrail w Londynie; stron: 12

Z Unii Europejskiej
m.in. Komisja Europejska wyjaśnia przepisy dotyczące transgranicznego wykorzystania dłuższych pojazdów ciężarowych; stron: 1

Z kraju
m.in. Otwarcie linii kolejowej do stacji Warszawa Lotnisko Chopina; stron: 1

Metro w Dubaju
Autor: Marek Graff
Dubaj, miasto leżące w Zjednoczonych Emiratach Arabskich na południowym wybrzeżu Zatoki Perskiej, liczące 1,2 mln mieszkańców, pełni rolę regionalnego centrum usług, bankowości, rozrywki, handlu, sportu oraz jest celem wycieczek turystycznych z wielu krajów świata. Miasto jest znane nie tylko z posiadania licznych drapaczy chmur, w tym najwyższego wieżowca na świecie, ale także luksusowych hoteli budowanych na sztucznych wyspach. Dubaj jest pierwszym miastem na Półwyspie Arabskim, które otrzymało system metra składający się z dwóch linii – Zielonej i Czerwonej, krzyżujących się w dwóch miejscach, i biegnąceych w zdecydowanej większości na powierzchni gruntu.; stron: 5

Zespoły trakcyjne serii X2000 kolei szwedzkich (SJ)
Autor: Marek Graff
Zespoły serii X2000 powstały z myślą o uruchomieniu szybkich połączeń po istniejącej (konwencjonalnej) sieci kolejowej, a w celu zapewnienia odpowiednio większych prędkości jazdy wyposażono je w mechanizm przechyłu nadwozia. Z użyciem zespołów tej serii zamierzano wdrożyć komunikację z sąsiednimi państwami skandynawskimi – Norwegią i Danią, przy czym obecnie funkcjonują połączenia między Sztokholmem i Kopenhagą z wykorzystaniem zespołów serii X2000, a przejazdy na trasie Sztokholm – Oslo wykonywane są taborem konwencjonalnym. Najwięcej połączeń wewnętrznych SJ obsługiwanych zespołami X2000 funkcjonuje między Sztokholmem a miastem Göteborg – do18 par na dobę, przewożąc więcej pasażerów niż linie lotnicze na tej trasie.; stron: 4
Pobierz (.PDF 9.45 MB)

Analiza koncepcji pociągów towarowych typu push-pull
Autor: Józef Stokłosa, Tadeusz Cisowski
Kierunki polityki transportowej krajów członkowskich Unii Europejskiej sformułowano w Białej Księdze, gdzie w pkt. 2. pt. „Wizja konkurencyjnego i zrównoważonego systemu transportu” postawiono miedzy innymi następujące cele do osiągnięcia: „… do 2030 r. 30% drogowego transportu towarów na odległości większe niż 300 km należy przenieść na kolej lub transport wodny, a do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ułatwi to rozwój efektywnych, ekologicznych korytarzy transportowych”.; stron: 5
Pobierz (.PDF 2.99 MB)

Elektroenergetyka trakcyjna linii kolejowych w Polsce – uwagi dotyczące procesu projektowania
Autor: Adam Szeląg, Tadeusz Maciołek
Modernizacja funkcjonujących linii i budowa kolei dużych prędkości w Polsce wymaga usprawnienia procesu przygotowania inwestycji, w tym opracowywania studiów wykonalności, projektów wstępnych i wykonawczych. W artykule przedstawiono zagadnienia oraz problemy występujące na etapie przygotowywania dokumentacji projektowej linii kolejowych, w szczególności systemów zasilania, związane z organizacją przetargów, wymagań wobec firm i personelu oraz stosowaniem odpowiednich narzędzi projektowych.; stron: 8
Pobierz (.PDF 2.79 MB)

Zintegrowany system zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym (12) Monitorowanie procesów w Systemie Zarządzania Utrzymaniem
Autor: Marek Sitarz, Katarzyna Chruzik, Rafał Wachnik
Monitorowanie jest jednym z podstawowych kryteriów budowanych obecnie i wdrażanych Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem zgodnie z rozporządzenia Komisji (UE) nr 445/2011 z 10 maja 2011 r. w sprawie systemu certyfikacji podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie [1] (Entities in Charge of Maintenance – ECM).; stron: 3
Pobierz (.PDF 0.36 MB)

Pryncypia sygnalizacji w miejskim transporcie zbiorowym
Autor: Bogusław Molecki
Systemy sterowania ruchem między poszczególnymi gałęziami transportu różnią się bardzo znacząco. W transporcie drogowym sterowanie opiera się na przekazywaniu kierowcom sugestii właściwego zachowania, w zasadzie bez kontroli ich bieżącego postępowania (przykładem może być wyświetlanie sygnału zezwalającego na wjazd na skrzyżowanie nawet, gdy jest ono całkowicie zastawione pojazdami). W transporcie szynowym osoba prowadząca pojazd ma z kolei dużo mniejszy wpływ na ruch pojazdu – najczęściej tor jazdy jest narzucony, regulacji podlega jedynie prędkość przemieszczania. Na pograniczu tych systemów znajduje się miejski transport zbiorowy – do którego należą zarówno pojazdy drogowe, jak i szynowe.; stron: 6
Pobierz (.PDF 3.21 MB)

Wyznaczanie funkcji zużycia energii dla jazdy pociągu z ograniczeniem prędkości
Autor: Mirosław Wnuk
W artykule przedstawiono metodę wyznaczania aproksymacyjnej funkcji zużycia energii w zależności od mocy pojazdu trakcyjnego dla jazdy pociągu na odcinku z ograniczeniem prędkości. Wykazano, że przy optymalizacji jazdy pociągu na odcinku z ograniczeniem prędkości nawet staranne dobranie punktu startowego nie daje gwarancji wyznaczenie jazdy optymalnej. Natomiast z funkcji zużycia energii można wyznaczyć optymalne parametry pojazdu trakcyjnego oraz optymalne zużycie energii.; stron: 6

Zewnętrzne koszty transportu w Europie






A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).