Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2012 > 09
Zamów prenumeratę
Ze świata
m.in. Targi InnoTrans w Berlinie 2012 r.; stron: 9

Z Unii europejskiej
m.in. Unijne wsparcie dla kluczowych projektów infrastrukturalnych; stron: 1

Z kraju
m.in. Ponowne uruchomienie tramwaju konnego w Mrozach; stron: 1

Konkurencja w przewozach kolejowych – opinie pasażerów w Unii Europejskiej
Autor: Joanna Raczyńska
W ostatnich dwóch stuleciach transport kolejowy w Europie rozwijał się głównie na poziomie krajowym. Poszczególne państwa tworzyły systemy kolejowe oparte na własnych normach technicznych i eksploatacyjnych. Doprowadziło to do fragmentacji struktury europejskiego systemu kolejowego. Zdaniem Komisji Europejskiej fragmentacja ta prowadzi w konsekwencji do mniejszej efektywności, elastyczności czy niezawodności oraz do wysokich kosztów eksploatacji, które sprawiają, że kolei trudno jest być poważnym konkurentem dla innych rodzajów transportu, szczególnie drogowego.; stron: 10
Pobierz (.PDF 1.66 MB)

Oznakowanie miejsca zatrzymania na przystankach tramwajowych
Autor: Wojciech Gąsior, Bogusław Molecki
; Jednym z najistotniejszych elementów oznakowania w systemach transportu zbiorowego są tablice oznaczające miejsca zatrzymania pojazdów. Pełnią one rolę informacyjną dla klientów, wskazując miejsca dostępu do systemu, ale są również ważne dla prowadzących pojazdy – zwłaszcza w sytuacjach, gdy wymagane jest ich dokładne zatrzymanie.stron: 10
Pobierz (.PDF 23.98 MB)

Tramwaje w Dijon
Autor: Marek Graff
9/2012 33 Sieć tramwajowa w Dijon składa się z dwóch linii i została sfinansowana przez władze aglomeracji Dijon, a obecnie jest zarządzana przez spółkę Keolis Dijon. Pierwsza linia tramwajowa została oddana do eksploatacji na początku września br., a druga będzie oddana na początku grudnia 2012 r. Ściśle należałoby mówić o powrocie tramwajów na ulice Dijon, które na ulicach miasta kursowały w latach 1895–1961. Wraz z upływem czasu zostały częściowo zastąpione przez komunikację trolejbusową, funkcjononującą w mieście od stycznia 1950 r. do marca 1966 r. Następcami trolejbusów zostały autobusy miejskie. Dodatkowo, rolę komunikacji tramwajowej przejęła sieć kolei wąskotorowej, pełniącą rolę kolei miejskiej, zapewniającej dojazd z miejscowości leżących w pobliżu Dijon do dworca Porte Neuve, leżącego w pobliżu głównego dworca kolejowego (SNCF).; stron: 4

Obsługa portów lotniczych transportem kolejowym w Polsce jako element integracji międzygałęziowej
Autor: Iwona Wróbel
Ułatwianie integracji międzygałęziowej w transporcie ma zasadnicze znaczenie dla lepszego wykorzystania istniejącej infrastruktury transportowej, zmniejszania zatłoczenia dróg, czy poprawy relacji środowiskowych i ogólnej jakości transportu, zwiększając tym samym możliwości w zakresie mobilności społeczeństwa oraz oddziaływania na wybory pasażerów. Możliwość optymalnego i zrównoważonego połączenia różnych rodzajów transportu jest podstawą stosunkowo niedawno wprowadzonego pojęcia współmodalności, które oznacza efektywne wykorzystywanie różnych środków transportu.; stron: 5
Pobierz (.PDF 4.37 MB)

Modernizacja spalinowej lokomotywy manewrowej serii SM31
Autor: Marek Babeł, Bartosz Szachniewicz
Produkcja lokomotyw serii SM31 była odpowiedzią na stale rosnące zapotrzebowanie krajowego przewoźnika PKP oraz zakładów przemysłowych na lokomotywy do wykonywania ciężkich prac manewrowo-wywozowych. Lokomotywa ta jest konstrukcją opracowaną w Polsce, produkowaną seryjnie w latach 1976–1985 przez pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce „Fablok” w Chrzanowie.; stron: 4
Pobierz (.PDF 0.88 MB)

Nowe zasady dla otwarcia konkurencji na rynku przewozów kolejowych. Zmiana I pakietu kolejowego
Autor: Komunikat Komisji Europejskiej
stron: 3
Pobierz (.PDF 0.21 MB)





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).