Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2012 > 10
Zamów prenumeratę
Ze świata
m.in. Otwarto pierwszy odcinek lekkiej kolei w Dallas, USA; stron: 2

Z Unii Europejskiej
m.in. Oddzielanie infrastruktury od przewozów wciąż punktem spornym kolei europejskich; Czołowi przedsiębiorcy oraz decydenci zdecydowanie popierają plan Komisji przeznaczenia 50 mld euro na strategiczne inwestycje w infrastrukturę transportu, energetyki i internetu (CEF); Poważne opóźnienia w tworzeniu ogólnoeuropejskiego systemu płatności opłat drogowych; stron: 3

Z kraju
m.in. 10/2012 7 Tramwaje Solaris Tramino dla Olsztyna; stron: 1

VIII Światowy Kongres Kolei Dużych Prędkości w Filadelfii
stron: 6

Łódzka Kolej Aglomeracyjna
Autor: Jan Raczyński, Alina Giedryś, Jacek Wesołowski
Propozycje utworzenia systemu kolei aglomeracyjnej w regionie łódzkim pojawiły się w trakcie analiz wykonywanych dla projektów restrukturyzacji łódzkiego węzła kolejowego. W latach 2007–2008 wykonano pakiet wstępnych studiów wykonalności dla budowy nowego dworca centralnego w Łodzi oraz tunelu średnicowego pod centrum miasta. Inwestycje te były rozpatrywane od prawie 100 lat, a w 1968 r. osiągnęły fazę dojrzałego projektu. Problemy finansowe końca lat 60. XX w. uniemożliwiły jego realizację.; stron: 9
Pobierz (.PDF 3.51 MB)

Zespoły Flirt dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
Autor: Stanisław Skalski
W marcu 2012 r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła dwuczęściowy przetarg na 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi aglomeracji łódzkiej, wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania technicznego przez okres 15 lat oraz na budowę hali na Widzewie, w której odbywać się będzie techniczne utrzymanie pojazdów ŁKA. Przetarg poprzedziły konsultacje ŁKA z potencjalnymi wykonawcami pojazdów, którzy zaproszeni byli jesienią 2011 r. do zaopiniowania proponowanych wymagań technicznych. Również firma Stadler Polska wzięła udział w tych konsultacjach.; stron: 4
Pobierz (.PDF 9.84 MB)

Metro i tramwaje w Sewilli
Autor: Marek Graff
Sewilla, stolica Andaluzji, jest czwartym pod względem liczby mieszkańców (aglomeracja 1,5 mln osób) miastem w Hiszpanii. Jest szóstym hiszpańskim miastem, jakie otrzymało sieć metra (po Madrycie, Barcelonie, Walencji, Bilbao i Palma de Mallorca). Pierwsza linia metra w Sewilli została otwarta w kwietniu 2009 r. (ukończono budowę 80% z zaplanowanej długości linii oraz 17 z 22 stacji, a pozostałe zostały otwarte miesiąc później). Linia biegnie zarówno pod powierzchnią gruntu, jak i na powierzchni, a taki przebieg wynika między innymi z górzystego terenu, na którym jest położone miasto.; stron: 4
Pobierz (.PDF 8.19 MB)

Aspekty projektowania sieci trakcyjnych kolei dużych prędkości
Autor: Tadeusz Maciołek
Dotychczas w Polsce eksploatowane są sieci trakcyjne do prędkości 160 km/h. Nowe odcinki sieci trakcyjnej, projektowane do prędkości maksymalnej 200 km/h, montowane na linii E65, nie przeszły dotychczas weryfikacji w eksploatacji [5, 7].; stron: 3
Pobierz (.PDF 0.35 MB)

Pociągi Shinkansen serii E5
Autor: Marek Graff
Pociągi Shinkansen serii E5 są elektrycznymi zespołami trakcyjnymi wyprodukowanymi przez konsorcjum firm Hitachi i Kawasaki i eksploatowanymi przez JR East począwszy od marca 2011 r. Zamówiono łącznie 64 zespoły (obecnie w eksploatacji znajduje się 17 zespołów), z których każdy jest zestawiony z 10 wagonów. Obsługują one ruch pasażerski między Tokio (stacja Tōkyō Central) i stacją Shin-Aomori na linii Tōhoku Shinkansen, gdzie kursują jako pociągi Hayabusa (jap. wędrowny sokół).; stron: 3

Systemy automatycznego ograniczania prędkości ATP na sieci kolei i w metrze – analiza procesów
Autor: Sławomir Barański, Henryk Karbowiak
Bezpieczeństwo ruchu kolejowego, w szczególności ruchu pociągu zależy od dwóch ludzi: dyżurnego ruchu, który zarządza ruchem wielu pociągów i manewrów na określonym obszarze sieci kolejowej oraz maszynisty, który prowadzi określony pojazd, w tym pociąg. Dyżurny ruchu z nastawni zarządza (steruje) ruchem na obszarze kolei (stacje, linia), który musi być i jest wyposażony w urządzenia (systemy) sterowania ruchem kolejowym – srk. Zadaniem systemów (urządzeń) srk jest zapewnienie bezpiecznego ruchu pojazdów na rozważanym obszarze oraz wymaganej zdolności przepustowej linii i stacji.; stron: 7
Pobierz (.PDF 0.86 MB)

Wydatki samorządów województw na transport kolejowy w 2011 r.
Autor: Marcin Wołek
Samorząd wojewódzki funkcjonuje w Polsce od 1999 r. Wraz z upływem czasu realizuje coraz większy zakres zadań, choć system ich finansowania od lat nie uległ zasadniczym zmianom. Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego uchwalona w 2004 r. zwiększyła udział samorządu województwa w dochodach budżetu państwa z tytułu CIT oraz PIT.; stron: 3
Pobierz (.PDF 0.66 MB)

Wyzwania certyfikacji podsystemów współtworzących linie kolejowe po ostatnich zmianach europejskiego i polskiego prawa w tym zakresie
Autor: Marek Pawlik
Szerokie wykorzystywanie kolei z wielu różnych powodów jest interesujące dla rządzących, ale kolej od wielu lat przegrywa walkę o klienta z innymi środkami transportu. Powstaje zatem pytanie czy i jak zmieniać kolej, która przez długie lata funkcjonowała w postaci zintegrowanych narodowych przedsiębiorstw, aby miała szansę na ponowny dynamiczny rozwój i realne szanse na oferowanie konkurencyjnych i nowoczesnych usług transportowych.; stron: 3
Pobierz (.PDF 0.27 MB)





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).