Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2013 > 06
Zamów prenumeratę
Ze świata
Uruchomienie tanich pociągów TGV Ouigo; Próby nowego zespołu trakcyjnego w Szwajcarii; Siemens prezentuje nową lokomotywę Cities Sprinter w USA; Tabor dla metra w Panamie na próbach w Barcelonie; s. 5;

Z Unii Europejskiej
Osiągnięto porozumienia w sprawie transeuropejskiej sieci transportowej;

Z kraju
Nowy most przez Rabę pod Bochnią; Konferencja prasowa firmy Bombardier;

Linie i pociągi dużych prędkości w Hiszpanii
Autor: Marek Graff
W 2012 r. minęło 20 lat od uruchomienia pierwszej linii dużej prędkości w Hiszpanii, która obecnie ma w Europie najdłuższą sieć tych linii, budowanych w ramach projektu restrukturyzacji sieci transportowej tego kraju. Hiszpania jest krajem, która między innymi wraz z przystąpieniem do Unii Europejskiej przeżywała gospodarczy boom. Ekonomiczna prosperity zaznaczyła się przede wszystkim w budownictwie oraz transporcie, w tym na kolei, mimo obecnego kryzysu ekonomicznego. Ambitny plan budowy linii kolejowych dużych prędkości sprawia, że Hiszpania ma już ponad 2000 km podobnych linii. s. 24;

Właściwości eksploatacyjne urządzeń SHP i systemów ATP bezpiecznego prowadzenia pociągu
Autor: Sławomir Barański, Henryk Karbowiak
Bezpieczeństwo ruchu w transporcie wymaga zachowania określonej odległości między kolejnymi pojazdami i jazdy z prędkością nie większą, od tzw. prędkości bezpiecznej. Odległość między pojazdami zależy od maksymalnej prędkości pojazdu, jego masy i wynikającej z tego długości drogi hamowania. Jazda z minimalnym odstępem między pojazdami, jednak nie krótszym od drogi hamowania, umożliwia osiągnięcie największej zdolności przepustowej określonego odcinka drogi. s. 5;

Próbna eksploatacja zasobnika superkondensatorowego w gdyńskiej sieci trolejbusowej
Autor: Mikołaj Bartłomiejczyk, Marcin Połom, Krzysztof Staroński,
W ciągu ostatnich lat elementem wyposażenia elektrycznych pojazdów komunikacji miejskiej stały się układy napędowe umożliwiające hamowanie odzyskowe (rekuperacyjne) [5]. Podstacje trakcyjne w Polsce nie są wyposażone w układy akumulacji energii z rekuperującego pojazdu. Możliwe jest wykorzystanie energii pochodzącej z hamowania odzyskowego jedynie, gdy w danym momencie znajduje się w tym samym obszarze zasilania inny pojazd mający możliwość jej zaabsorbowania. Mając na względzie szybkie zwiększenie liczby pojazdów wyposażonych w możliwość hamowania odzyskowego uzasadnione staje się podjęcie kroków zwiększających stopień wykorzystania energii rekuperacji. s. 5;

Wstępna ocena termicznych warunków pracy zespołów prostownikowych dla drugiej linii Metra w Warszawie
Autor: Ireneusz Chrabąszcz, Janusz Prusak, Szymon Tkaczyk
Dobór zespołów prostownikowych jest złożonym i jednym z najważniejszych zagadnień przy projektowaniu podstacji trakcyjnych i innych urządzeń dla obiektów wymagających zasilania prądem stałym [2]. Istotnym zadaniem jest określenie właściwej klasy znamionowania dla wymienionych zespołów prostownikowych. Z uwagi na specyficzną zmienność obciążeń trakcyjnych dobór klasy przeciążalności jest zadaniem wymagającym przeprowadzenia dodatkowych analiz. W dostępnej literaturze brak jest poszerzonych informacji odnośnie metod, które w sposób jednoznaczny i prosty pozwalałyby dobrać właściwą klasę przeciążalności prostowników. Z problemem tym na pewno zetknięto się również przy projektowaniu podstacji trakcyjnych dla drugiej linii Metra Warszawskiego. s. 3;





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).