Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2013 > 12
Zamów prenumeratę
293 km/h – nowy rekord prędkości na polskich torach


25 lat pociągów Pendolino


Ze świata
Hiszpania planuje w 2014 r. zwiększenie o 21% wydatków na kolej; Kolej PRASA z RPA zakupuje bardzo dużo taboru w Alstom, Francja; SNCF zakupią elektryczno-spalinowe zespoły Coradia Liner do obsługi pociągów intercity; Stron 7.

Lokomotywy i zespoły trakcyjne na Targach Expo 1520 w Szczerbince pod Moskwą


Z Unii Europejskiej
Komisja pozywa Niemcy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości za uchybienia w podziale przepływów finansowych pomiędzy operatorami kolejowymi a zarządcą infrastruktury; Alternatywne paliwa dla transportu – Komitet Parlamentu głosuje za wsparciem rozwoju paliw alternatywnych; Stron 1.
Pobierz (.PDF 13.01 MB)

Z kraju
Nowoczesny autobus szynowy firmy Newag S.A. dołączył do parku taborowego Kolei Mazowieckich; Stron 1.

Trako 2013


Europejskie dobre praktyki w zakresie infomobilności a regionalne plany transportowe
Autor: Izabela Jeleń, Bartosz Guszczak
W ostatnim czasie zauważyć można w Polsce zwiększone zainteresowanie przedstawicieli administracji publicznej zagadnieniami związanymi z usługami infomobilnymi, które wynika przede wszystkim z zapisów znajdujących się w ustawie z 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym. Odpowiedzią na to zainteresowanie jest projekt POLITE, którego tematem jest kształtowanie polityki odnoszącej się do technologii informacyjnych w transporcie publicznym. W artykule podjęto próbę scharakteryzowanie zarówno usług infomobilnych, jak również projektu POLITE. Stron 4.
Pobierz (.PDF 0.86 MB)

Turystyka kolejowa
Autor: Joanna Hawlena
Niewiele wynalazków wpłynęło w tak dużym stopniu na rozwój cywilizacji jak kolej. Pokrycie kontynentów siecią torów sprawiło, że każdy, kto posiadał środki umożliwiające zakup biletu mógł szybko i wygodnie dotrzeć do miejsc wcześniej dostępnych jedynie dla zahartowanych podróżników. Dzięki kolei znaczne odległości na lądzie szybko, sprawnie i coraz bardziej efektywnie pokonywali nie tylko ludzie, ale także setki ton towarów. Żaden inny rodzaj transportu nie był w stanie przewieść większej ilości ładunków w ramach kontynentu niż kolej. Stron 7.

Wiązki kablowe pojazdów szynowych – współczesne realizacje i dobre praktyki projektowania
Autor: Tadeusz Maciołek, Matthias Potzsch, Sławomir Wesołek
Właściwe zaprojektowanie i rozprowadzenie instalacji elektrycznej po taborze szynowym jest kluczowe dla stabilnego funkcjonowania instalacji elektrycznej pojazdu, a w późniejszym okresie eliminuje wiele problemów eksploatacyjnych. Artykuł omawia w szczególności okablowanie elektrycznych zespołów trakcyjnych jako najbardziej zaawansowaną i rozległą strukturę pojazdu szynowego. Inne pojazdy trakcyjne (zespoły spalinowe, wagony) są prostsze pod względem elektrycznym, bądź bardziej zwarte (lokomotywy). Stron 4.

Spalinowe wagony silnikowe i zespoły trakcyjne serii DH1 i DH2
Autor: Marek Graff
Spalinowe wagony silnikowe i zespoły trakcyjne serii DH1 i DH2 (tzw. Wadlopers) zakupiły koleje holenderskie (NS) w latach 1981–1982 w niemieckiej wytwórni Waggonfabrik Uerdingen AG do obsługi ruchu pasażerskiego w prowincjach Groningen i Fryzji położonych na północy kraju. Obecnie kilka tych pojazdów, po niewielkiej modernizacji, jest eksploatowanych w Polsce. Stron 4.

Badania prądowe tramwajowych odbieraków prądu
Autor: Marek Sitarz, Andrzej Hełka, Adam Mańka, Franciszek Lipiński
Odpowiednie wymogi i metodyka badań dotycząca tramwajowych odbieraków prądu zawarte są w normie PN- -K-92004:1997 [1]. Jednakże jeśli chodzi o badania związane z obciążalnością prądową, to zarówno wytyczne dotyczące metodyki badań, jak i kryteriów oceny są bardzo skąpe. Brakuje wielu informacji o warunkach przeprowadzania badań, a kryteria oceny odwołują się do normy PN-69/E-0612 [2], która jest już wycofana. Ponadto norma PN-K-92004:1997 [1] nie przewiduje możliwości przeprowadzenia badań obciążalności prądowej pantografów dla parametrów prądu większych niż standardowe. Stron 2.

Analiza zderzeń kontrolowanych tramwaju z samochodem osobowym oraz ciężarowym z punktu widzenia bezpieczeństwa pasażerów i motorniczych
Autor: Marek Sitarz, Ilona Mańka, Adam Mańka
W związku z tym, że w Polsce wiele linii tramwajowych nie tylko przecina się z drogami, ale również stanowi ich część, istnieje duże ryzyko powstania kolizji oraz wypadków z udziałem użytkowników transportu drogowego, jak i tramwajowego. Wypadki te są szczególnie niebezpieczne dla osób biorących udział w zdarzeniu, ze względu na znaczną różnicę mas, a także z punktu widzenia bezpieczeństwa motorniczego, przestarzałą konstrukcję tramwajów (w większości są to konstrukcje oparte na modelu 105N z lat 70. XX w.), co ma istotne znaczenie przy zderzeniach z innym tramwajem, bądź tramwaju z samochodem ciężarowym. Stron 4.





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).