Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2015 > 05
Zamów prenumeratę
Ze świata
Japoński pociąg maglev osiągnął w czasie prób prędkość 600 km/h;
Zakończenie kursowania pociągu do przewozu samochodów na trasie Holandia–Włochy;
Region Aosty zamawia pierwsze zespoły Flirt o napędzie elektryczno-spalinowym;
Stron 10.

Z Unii Europejskiej
Brema i Östersund zwyciężcami w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej w Europie;
Nowe zasady dla bezpieczniejszych i bardziej przyjaznych środowisku samochodów ciężarowych;
Strona 1

Z kraju
Tramino Olsztyn testowany w Poznaniu;
Bombardier dostarczy urządzenia sterowania ruchem kolejowym na odcinek Wrocław–Poznań korytarza transportowego E59;
Strona 1

Perspektywy rozwoju Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
Autor: Alina Giedryś, Ewa Raczyńska-Buława
15 czerwca br. mija 1. rocznica uruchomienia pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pierwsze pociągi ŁKA połączyły stolicę województwa z Sieradzem. Był to początek nowej ery w zakresie przewozów kolejowych w regionie – działalność przewozową rozpoczęła spółka dysponująca wyłącznie nowym taborem, klimatyzowanym i dostosowanym do wymagań osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Tabor ten jest serwisowany we własnym zapleczu technicznym – jednym z najbardziej nowoczesnych w Europie. Stron 5.

Nowe hybrydowe pociągi w Japonii
Autor: Akihiro Nakamura
Hybrydowe (spalinowo-elektryczne) zespoły trakcyjne zostały dostarczone do obsługi linii magistralnych Tohoku i Senseki w Japonii na początku 2015 r., gdy pojawiła się konieczność zapewnienia alternatywnej obsługi trakcyjnej po trzęsieniu ziemi i falach tsunami z połowy marca 2011 r. Strona 1.
Pobierz (.PDF 0 MB)

Otwarcie linii dużych prędkości Hokuriku Shinkansen
Autor: Akihiro Nakamura
W połowie marca 2015 r. przekazano do eksploatacji odcinek linii dużych prędkości Hokuriku Shinkansen, będący przedłużeniem linii Nagano Shinkansen o przebiegu Tokio–Nagano. Stron 2.

Ocena europejskiej polityki transportowej na pierwszą połowę XXI wieku
Autor: Karolina Ziółkowska, Andrzej Abramowicz
Komisja Europejska przygotowuje się do śródokresowej oceny europejskiej polityki transportowej z 2011 r. Obecnie trwają szerokie konsultacje społeczne, mające na celu zebranie opinii różnych interesariuszy odnośnie do Białej księgi „Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu – dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu” [2]. W lutym br. CER opublikował ocenę realizacji założeń polityki transportowej [1]. Jej wyniki przedstawiono w niniejszym artykule. Stron 4.
Pobierz (.PDF 0 MB)

Niezrównoważony rozwój infrastruktury transportu w Polsce
Autor: Tadeusz Dyr
W lutym 2015 r. Komisja Europejska opublikowała dokumenty oceniające sytuację ekonomiczną poszczególnych państw członkowskich w aspekcie realizacji celów strategii „Europa 2020” [8]. Stanowią one podstawę do sformułowania rekomendacji odnoszących się do działań niezbędnych dla przywrócenia trwałego ożywienia gospodarczego. Wśród ocenianych obszarów znalazły się inwestycje w sektorze transportu. W niniejszym artykule omówiono ustalenia odnoszące się do rozwoju infrastruktury transportowej w Polsce. Stron 4.
Pobierz (.PDF 0.39 MB)

Elektryczne zespoły trakcyjne Flirt
Autor: Marek Graff
Od kilku lat na sieci PKP są eksploatowane nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne typu Flirt, zaprojektowane przez szwajcarski koncern Stadler oraz wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach. Te, które otrzymały Koleje Mazowieckie i Śląskie, przeznaczone są do obsługi ruchu regionalnego; wersje aglomeracyjna służą Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W trakcie testów znajdują się dalekobieżne zespoły dla PKP Intercity. Choć nowe pociągi nie są tanie, to władze przewoźników liczą na to, iż niewielkie nakłady na ich utrzymanie szybko zamortyzują koszty zakupu, a pasażerowie odczują pozytywną zmianę w stosunku do podróży dotychczas eksploatowanymi ezt serii EN57 czy składami wagonowymi. Stron 15.

Wpływ struktury przestrzennej układu zasilania na energochłonność trakcji miejskiej – pomiary strat przesyłowych
Autor: Mikołaj Bartłomiejczyk, Marcin Połom
W artykule Wpływ struktury przestrzennej układu zasilania na energochłonność trakcji miejskiej – pomiary rekuperacji [4] przedstawiono analizę teoretyczną wpływu struktury przestrzennej układu zasilania na efektywność hamowania odzyskowego oraz wielkość strat przesyłowych. Druga część artykułu była poświęcona analizie wyników badań pomiarowych rekuperacji w gdyńskiej sieci trolejbusowej. Niniejszy artykuł ściśle nawiązuje do obliczeń teoretycznych przedstawionych w pierwszej części, w której metodą symulacyjną określono wartość strat przesyłowych energii trakcyjnej i wpływ struktury układu zasilania na nią. Stron 3.





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).