Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2015 > 06
Zamów prenumeratę
Ze świata
Tramino Braunschweig wyróżnione w Red Dot Award 2015;
Miasto Dallas otwiera linię zabytkowego tramwaju;
W Brazylii wykonano pierwsze wagony zespołów X’Trapolis Mega dla RPA;
stron 5
Pobierz (.PDF 0.36 MB)

Z kraju
Pierwszy Solaris Tramino w Olsztynie;
Lokomotywa serii TE33A na LHS;
Tramwaje Pesa Jazz;
stron 3

Rozwój transeuropejskiej sieci transportowej w XXI wieku
z Catherine Trautmann koordynatorem korytarza TEN-T Morze Północne–Bałtyk rozmawia Agata Pomykała

Konferencja „Perspektywy kolei dużych prędkości w Polsce”
6 maja odbyła się jedna z najciekawszych w ostatnim czasie konferencji, której tematem była przyszłość kolei w Polsce. Konferencja „Perspektywy kolei dużych prędkości w Polsce” zorganizowana została przez Stowarzyszenie Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowego oraz Instytut Kolejnictwa przy współudziale Międzynarodowego Związku Kolei (UIC) pod patronatami: Komisji Europejskiej, Minister Infrastruktury i Rozwoju, Przewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury oraz Krajowej Izby Gospodarczej. Konferencja była okazją do zapoznania się ze stanem prac i planami projektów kolei dużych prędkości (KDP) w naszym kraju oraz w Republice Czeskiej, a także do dyskusji dotyczącej możliwości stworzenia szybkich połączeń kolejowych w Europie Środkowej. Stron 3.

Inwestycje w górnośląską sieć tramwajową
Autor: Michał Wojtaszek
Górnośląska sieć tramwajowa wciąż jest największą siecią w naszym kraju. Swoim zasięgiem obejmuje 13 miast i obszar zamieszkany przez 1,7 mln osób. Długość torowisk wynosi 169 km. Mimo rozkwitu miejskiego transportu szynowego w polskich i europejskich miastach właśnie na Śląsku w obecnym wieku zlikwidowano najwięcej odcinków torowisk tramwajowych, a stan pozostałej sieci z roku na rok pogarszał się. Dopiero w drugiej dekadzie XXI w. podjęto działania, aby zatrzymać ten niekorzystny trend. Stron 4

Znaczenie zbiorowego transportu szynowego na przykładzie Szybkiej Kolei Miejskiej w aglomeracji warszawskiej
Autor: Marcin Wocial, Tomasz Rokicki
W artykule przedstawiono funkcjonowanie kolei aglomeracyjnych i ich znaczenie w obsłudze miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. W jego pierwszej części omówiono istotę i znaczenie kolei aglomeracyjnych. W drugiej części omówiono organizację sieci połączeń SKM oraz ocenę usług realizowanych przez tę spółkę w świetle badań ankietowych. Stron 6

Eliminacja zaburzeń przewodzonych w pokładowej sieci zasilającej niskiego napięcia pojazdów trakcyjnych
Autor: Andrzej Białoń, Artur Dłużniewski, Łukasz John
Kolejowe obiekty ruchome – takie jak lokomotywy elektryczne, elektryczne zespoły trakcyjne, wagony pasażerskie – stanowią specyficzne i złożone środowisko elektromagnetyczne. Pracujące w tym środowisku urządzenia nie powinny wpływać wzajemnie na siebie, a w szczególności urządzenia elektryczne zasilane napięciem 3 kV DC nie powinny wprowadzać nadmiernych zaburzeń elektromagnetycznych. Chodzi przede wszystkim o zaburzenia radioelektryczne w portach pokładowej sieci zasilania niskiego napięcia stałego DC i przemiennego AC, portach związanych z bateriami akumulatorów, portach pomiarowych i sterowania, służących do zasilania urządzeń elektronicznych, oraz portach komunikacji i sygnalizacji pojazdu. Stron 5

Wybrane sposoby ograniczania poziomów zaburzeń elektromagnetycznych w obwodach kolejowych urządzeń elektronicznych
Autor: Artur Dłużniewski, Łukasz John, Mieczysław Laskowski
Wszystkie urządzenia elektryczne i elektroniczne – pracujące w dowolnym środowisku elektromagnetycznym – muszą spełniać wymagania kompatybilności elektromagnetycznej. Szczegółowe wymagania zawarte są w europejskich i krajowych standardach normalizacyjnych, które w tym zakresie są obowiązkowe dla wszystkich producentów i użytkowników sprzętu. Stron 4

Pociągi dużej prędkości Talgo 250 dla kolei rosyjskich RŻD
Autor: Marek Graff
Pod koniec kwietnia 2014 r. przekazano spółce córce kolei rosyjskich (RŻD) – FPK (ros. Fiedieralnaja passażyrskaja kompania) pierwszy z zamówionych w hiszpańskiej firmie Patentes Talgo S.L. pociągów Talgo 250. Kontrakt o wartości 140 mln euro oba podmioty podpisały latem 2011 r. podczas oficjalnej wizyty prezydenta Rosji D. Miedwiediewa w Hiszpanii. Stron 4
Pobierz (.PDF 0.49 MB)

Sterowanie ruchem pociągów na odcinku linii kolejowej
Autor: Mirosław Wnuk
W czasie jazdy występują losowe zakłócenia w ruchu pociągów. W przypadku wystąpienia takiego zakłócenia nastąpi zmniejszenie prędkości; należy wówczas w czasie rzeczywistym wyznaczyć jazdę na dalszą część odcinka. Następnie należy sprawdzić, czy w związku ze zmniejszeniem się prędkości pociągu poprzedzającego jazda pociągu następnego będzie bezpieczna. Jeżeli jazda następnego pociągu będzie zagrażać bezpieczeństwu ruchu, to należy wyznaczyć nową jazdę. Jazda bezpieczna sprawi, że w przypadku nagłego zatrzymania się pociągu poprzedzającego pociąg następny przy hamowaniu służbowym zatrzyma się w odległości odcinka ochronnego. W przypadku, gdy nie zostanie włączone hamowanie, pociąg następny dojedzie do końca pociągu poprzedzającego w czasie nie krótszym niż założony odstęp czasu. Dany odstęp czasu powoduje, że na odcinku zachowany jest określony stopień bezpieczeństwa w prowadzeniu ruchu. Stopień bezpieczeństwa ruchu pociągów znacznie wzrośnie po wprowadzeniu w czasie rzeczywistym identyfikacji parametrów ruchu pociągu. Stron 5

Charakter zmienności obciążeń tramwajowych podstacji trakcyjnych zasilających linie o różnej specyfice ruchu pojazdów
Autor: Sławomir Drapik, Adrian Kaczmarczyk, Andrzej Kobielski, Janusz Prusak
Autorzy niniejszego artykułu od pewnego czasu zajmują się analizami zmienności obciążeń kolejowych podstacji trakcyjnych [5, 6, 7, 9]. Zainteresowanie w tym zakresie wzbudza również zmienność obciążeń zespołów prostownikowych tramwajowych podstacji trakcyjnych. Znajomość charakteru tej zmienności może stanowić podstawę do podjęcia działań np. w zakresie doskonalenia metod projektowych dla obiektów infrastruktury miejskiego elektrycznego transportu szynowego. Poniżej przedstawiono wyniki i analizę pomiarów obciążenia dwóch tramwajowych podstacji trakcyjnych, zlokalizowanych w różnych częściach Krakowa. Stron 6





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).