Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2015 > 09
Zamów prenumeratę
Ze świata
Otwarcie najdalej na północ wysuniętej linii dużej prędkości Harbin–Qiqihar w Chinach;
Rozpoczęcie remontu linii średnicowej w Dublinie;
Lokomotywy produkcji CRRC Qishuyan (Chiny) dla Arabii Saudyjskiej;
stron 6
Pobierz (.PDF 0.3 MB)

Z Unii Europejskiej
Pasażer przede wszystkim – nowe wytyczne Komisji powinny pomóc kolejom;
Deregulacja usług kolejowych;
Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym: Komisja podaje Litwę do Trybunału Sprawiedliwości UE;

Z kraju
Linia normalnotorowa od granicy polskiej do Kowna zbudowana

Przegląd rynku tramwajowego 2014/2015
Autor: Harry Hondius
W ostatnich 12 miesiącach odnotowano zamówienia znacznej wartości na tramwaje i lekkie pojazdy szynowe (LPS) –relacjonuje dr Harry Hondius – chociaż ich dostawy zostaną rozłożone na wiele lat. Tymczasem liczni producenci przeżywają reorganizacje, redukcje lub zmiany własnościowe. Redakcja przedstawia analizę rynku tramwajowego, jaka została przedstawiona przez Harry’ego Hondiusa na łamach „Metro Report”. Stron 11

Turystyka kolejowa – luksusowe pociągi. Kolejowe szlaki Azji
Autor: Joanna Hawlena
W ocenie kolejowej komunikacji Azji – największego kontynentu świata (33% powierzchni) – istotną rolę odgrywa znaczne, a w niektórych przypadkach krańcowe, zróżnicowanie. W tej części globu spotyka się najwyższe góry, rozległe pustynie, tundrę i dżunglę. Można zauważyć również znaczne różnice kulturowe, narodowościowe oraz kontrasty natury ekonomicznej. Zamieszkująca tu ludność z jednej strony pieczołowicie kultywuje tradycje, natomiast z drugiej widoczne jest dążenie do osiągnięcia najnowocześniejszych zdobyczy współczesnej cywilizacji. Stron 6
Pobierz (.PDF 0.57 MB)

Metro w Brukseli
Autor: Marek Graff
Metro w Brukseli zostało otwarte w 1976 r. i wraz z komunikacją tramwajową stanowi w stolicy Belgii podstawę komunikacji publicznej. System metra tworzą 4 linie o długości sumarycznej 37,5 km (nr 1, 2, 5 i 6), przebiegające zasadniczo pod powierzchnią gruntu (85%), oraz 59 stacji i 2 stacje techniczno-postojowe. Linie metra zapewniają także dojazd do belgijskiej stolicy z 18 miejscowości satelickich. Na uwagę zasługuje tzw. prémétro o łącznej długości 18,1 km, czyli 3 linie tramwajowe (nr 3, 4 i 7) z odcinkami przebiegającymi w tunelach o znacznej długości. Linie premetra przebiegają w kierunku północ – południe. Całość jest zarządzana przez Société des Transports Intercommunaux de Bruxelles/Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel (STIB/MIVB). Aglomerację Brukseli zamieszkuje obecnie ok. 1,8 mln osób. Stron 6

Warstwa asfaltowa w konstrukcji toru kolejowego
Autor: Grzegorz Honkisz, Karol J. Kowalski
Rozwijająca się w sposób dynamiczny gałąź transportu lądowego, jaką jest kolej, wymaga wprowadzania innowacyjnych, bardziej skutecznych rozwiązań technologicznych z zakresu budowy nowej oraz modernizowania istniejącej infrastruktury. W celu poprawy parametrów technicznych linii kolejowych na obszarze Polski warto wykorzystać metody stosowane z powodzeniem od lat w wielu krajach na całym świecie. Do grona tego typu modyfikacji z pewnością wpisuje się, przedstawiona w niniejszym artykule, technologia zastosowania warstw z mieszanki mineralno-asfaltowej w konstrukcji toru kolejowego. Stron 6

Zastosowanie zasobników energii w trakcji kolejowej 3 kV DC – nieodległa perspektywa?
Autor: Tadeusz Maciołek
W celu oszczędzania energii w pojazdach – samochodach, trolejbusach, tramwajach, metrze – stosowane są coraz powszechniej zasobniki wykonywane z akumulatorów litowych, superkondensatorów. Są one montowane również stacjonarnie w podstacjach trakcyjnych. Przy zasilaniu trakcji kolejowej wyznaczenie oszczędności energii jest trudne. Ocenę stosowania zasobnika należy oprzeć na wyznaczaniu ilości oszczędzonej energii; trzeba dobrać parametry koniecznego zasobnika w danej podstacji trakcyjnej. Artykuł przedstawia metodę obliczeń oszczędności energii elektrycznej po zastosowaniu zasobnika z superkondensatorem lub akumulatorem chemicznym w kolejowej podstacji trakcyjnej systemu 3 kV DC. Wykorzystane są charakterystyki pojazdów trakcyjnych, charakterystyki układu zasilania i rozkłady jazdy. Wymagane są obliczenia dla układu zasilania,, chwilowego położenia i stanu wszystkich pojazdów w obszarze zasilania. Potrzebne jest również uwzględnienie wzajemnego oddziaływania pojazdów między sobą i ich współpracy z układem zasilania. Przeprowadzona została analiza efektów energetycznych dla linii jednotorowej dla zasobnika z superkondensatorem i akumulatorem litowym. Stron 6

Rozkład obciążeń zasilaczy sieci trakcyjnej tramwajowej przy zmienionej konfiguracji zasilania
Autor: Ireneusz Chrabąszcz, Janusz Prusak, Marcin Stecyk
W niniejszym artykule skrótowo omówiono sposoby zasilania sieci trakcyjnej. Następnie zaprezentowano niektóre wyniki badań symulacyjnych, związanych z analizą obciążeń kabli zasilających sieć trakcyjną tramwajową z wybranej podstacji. Do badań wzięto istniejący odcinek linii tramwajowej. Badania symulacyjne przeprowadzono dla warunków rzeczywistych (profilu trasy, lokalizacji przystanków i rozkładu jazdy tramwajów), które porównano z wynikami uzyskanymi po przeprowadzeniu teoretycznej zmiany w układzie, polegającej na zasilaniu połączonych sąsiednich odcinków 2 kablami (zasilanie „dwustronne”). W badaniach uwzględniono również przypadek zakłócenia rozkładu jazdy (zagęszczony ruch tramwajów). Stron 4





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).