Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2015 > 10
Zamów prenumeratę
Ze świata
Otwarcie 2 kolejnych linii dużej prędkości w Chinach;
Zakończenie elektryfikacji odcinka Marakand–Karszy w Uzbekistanie;
Kamery mają wykrywać pijanych podróżnych na peronach w Japonii;
stron 4
Pobierz (.PDF 0.43 MB)

Z Unii Europejskiej
Ministrowie transportu przyjmują zasady filaru rynkowego czwartego pakietu kolejowego. Oby filar techniczny wszedł jak najszybciej w życie!
Komisja Europejska zainwestuje w ciągu najbliższych dwóch lat 16 mld euro w badania i innowacje;
EPF i CER wzywają do przyjęcia konkretnej polityki dla przesunięcia modalnego;
stron 2

Z kraju
Forum Transportu Szynowego;
Otwarcie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku;
Patroni gdańskich tramwajów;
stron 3

Konferencja „Modern Electrified Transport – MET’2015”
W dniach 4–7 października 2015 r. już po raz dwunasty odbyła się Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Modern Electrified Transport” – MET’2015. Cykl konferencji MET zapoczątkowany został w 1993 r. z inicjatywy prof. Jana Podoskiego. Głównym organizatorem jest Zakład Trakcji Elektrycznej Politechniki Warszawskiej. Stron 1;

Międzynarodowy Związek Kolei (UIC) wobec nowych wyzwań. Wywiad z Jerzym Wiśniewskim – dyrektorem Departamentu Fundamental Valuesn, członkiem Zarządu w Międzynarodowym Związku Kolei (UIC)
Wywiad z Jerzym Wiśniewskim – dyrektorem Departamentu Fundamental Valuesn, członkiem Zarządu w Międzynarodowym Związku Kolei (UIC) Stron 3

Stawki opłat za dostęp do infrastruktury w pasażerskim transporcie kolejowym
Autor: Klaudia Przybyłowicz, Krzysztof Mularczyk
Celem artykułu jest zaprezentowanie – w kontekście obowiązującego prawa – systemu opłat pobieranych za dostęp do infrastruktury kolejowej w Polsce w odniesieniu do pasażerskich przewoźników kolejowych. Przeprowadzona analiza wskazuje, że sposób kalkulacji opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej odgrywa istotną rolę w kreowaniu rynku pasażerskich przewozów kolejowych. Zdiagnozowane w niniejszym artykule wady obowiązującego systemu w Polsce wskazują na konieczność jego poprawy, mają one bowiem bezpośrednie przełożenie na faktyczną wysokość opłaty uiszczanej przez pasażerskich przewoźników kolejowych z tytułu dostępu do infrastruktury kolejowej. Stron 6
Pobierz (.PDF 0 MB)

Planowanie zrównoważonej mobilności miejskiej w Polsce i w Europie
Autor: Marcin Wołek
Plany zrównoważonej mobilności miejskiej są istotnym instrumentem urzeczywistniania celów europejskiej polityki transportowej. Mają one przyczyniać się do poprawy dostępności obszarów miejskich, zapewnienia wysokiej jakości transportu publicznego oraz kreowania zrównoważonej mobilności. W artykule przedstawiono najważniejsze unijne i krajowe dokumenty strategiczne determinujących planowanie zrównoważonej mobilności miejskiej. Stron 5

Turystyka kolejowa – luksusowe pociągi (6). Elitarna turystyka kolejowa na kontynencie azjatyckim
Autor: Joanna Hawlena
W turystycznych podróżach kolejowych odbywających się w komfortowych warunkach najmniej oczekiwanym postulatem transportowym jest krótki czas przejazdu. Zazwyczaj trasy tych pociągów biegną przez tereny charakteryzujące się malowniczymi krajobrazami, a w odwiedzanych miastach można spotkać unikatowe zabytki architektury, kultury i dziedzictwa narodowego, wymagające niespiesznego zwiedzania, a czasem także zadumy i kontemplacji. Podróż elitarnymi pociągami zapewnia – poza niezapomnianymi wrażeniami turystycznymi – także atrakcje towarzyskie i kulinarne, które zyskały wysokie uznanie wśród pasażerów tego segmentu podróżowania. Z przekazów znana jest opowieść o hinduskiej rodzinie jadącej na wesele. Wsiadają do pociągu, którego przejazd ma trwać 6 godzin. Psuje się 1 z wagonów i wszyscy pasażerowie muszą się przesiąść do pociągu pospiesznego, który dociera do celu w 3 godziny. Mimo iż pasażerowie nie dopłacają do biletu, hinduska rodzina zgłasza zażalenie: mieliśmy jechać 6 godzin, zabraliście nam 3 godziny podróży! W tym zdarzeniu odnajdujemy potwierdzenie fascynacji podróżami kolejowymi, powodującymi wyróżnienie i nobilitację. Stron 9

Modernizacja linii kolejowej do portu lotniczego Kraków Balice
Autor: Michał Wojtaszek
W poniedziałek, 28 września 2015 r., do stacji Kraków Lotnisko dotarł pierwszy pociąg Kolei Małopolskich. Tym samym oficjalnie swoje funkcjonowanie rozpoczęła modernizowana od blisko 2 lat trasa kolejowa do portu lotniczego Kraków-Balice. W artykule przedstawiono założenia modernizacji linii oraz jej efekty. Stron 3

Zespoły ICx kolei niemieckich
Autor: Marek Graff
Historia zespołów ICx rozpoczęła się w 2003 r., gdy DB zaplanowały pozyskanie około 1 000 nowych wagonów do pociągów IC/EC. Do 2015 r. zamierzano zakupić nowe wagony w celu zastąpienia wówczas eksploatowanych wagonów zbudowanych w latach 1971– 1991. Poza tym część wagonów postanowiono zmodernizować. Jednak z obecnym trendem odchodzenia od składów wagonowych prowadzonych lokomotywami, na rzecz zespołów trakcyjnych czy pociągów zespolonych, ze względu na bardziej dopasowaną charakterystykę trakcyjną zespołów do kursowania z większymi prędkościami (mniejsza masa, wyższa moc itp.), zdecydowano się zmodyfikować zamówienie i pozyskać zespoły trakcyjne nowej generacji. Stron 3

Zagadnienia ochrony przed napięciem rażeniowym w halach do obsługi taboru zelektryfikowanego
Autor: Tadeusz Maciołek
W artykule przedstawione zostało zagadnienie koordynacji zabezpieczenia przed napięciem rażeniowym w halach obsługi taboru zelektryfikowanego. Opisana jest analiza wielkości napięć rażeniowych w warunkach roboczych i różnych warunkach awaryjnych. W analizie wykorzystano model układu powrotnego wielotorowego, który pozwala na wyznaczenie maksymalnych, możliwych do wystąpienia, napięć. Przedstawiony jest również sposób zapewnienia ochrony dla urządzeń i konstrukcji wymagających uziemienia lub uszynienia przy zachowaniu izolacji szyn od uziemienia. Stron 4

Badania laboratoryjne nad wpływem podstacji trakcyjnej prądu przemiennego z transformatorem Scotta na jakość energii elektrycznej w sieci zasilającej
Autor: Włodzimierz Jefimowski, Radosław Burak-Romanowski
Niniejszy artykuł przedstawia wyniki badań wpływu autotransformatorowego systemu zasilania 2 x 25 kV z transformatorem Scotta na jakość energii elektrycznej w publicznej sieci zasilającej. Badania oparte były na laboratoryjnym modelu fizycznym autotransformatorowego systemu 2 x 25 kV. Model fizyczny składa się z modelu podstacji trakcyjnej z transformatorem Scotta, indukcyjnościami sieci trakcyjnej, szyn i dodatkowego zasilacza, autotransformatorów i 2 typów pociągów. Badania obejmują jednocześnie wszystkie czynniki mające wpływ na jakość energii elektrycznej, mianowicie asymetrię prądową, zawartość wyższych harmonicznych i zmiany mocy pobieranej. Stron 4





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).