Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2015 > 12
Zamów prenumeratę
Ze świata
Ukończenie pierwszego odcinka linii Rail Baltica na Litwie;
Zakończenie modernizacji dworca Victoria w Manchester, Wielka Brytania;
Oddział Vossloh Rail Vehicles w Hiszpanii sprzedany firmie Stadler (Szwajcaria);
Stron 5.
Pobierz (.PDF 0.51 MB)

Z Unii Europejskiej
Deutsche Bahn i UBIFE podpisały protokół uzgodnień dotyczący IRIS (międzynarodowego standardu przemysłu kolejowego);
SHIFT2RAIL opublikowało pierwsze zaproszenia do składania wniosków o finansowanie projektów warte 170 mln euro;
1 strona

Z kraju
Flirty i Darty przewoźnika PKP IC w eksploatacji;
Zmiany w komunikacji 1435/1520 mm od nowego rozkładu jazdy pociągów 2015/2016;
FLIRT 3 dla PKP INTERCITY z zezwoleniem na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI)
Stron 3

Międzynarodowe targi TRAKO 2015
Odbywające się w cyklu dwuletnim targi TRAKO już po raz drugi zorganizowano w AMBEREXPO, jednym z najnowocześniejszych centrów wystawienniczo-kongresowych w Europie. Największe i najbardziej prestiżowe w Polsce oraz drugie w Europie są okazją do spotkań, prezentacji i promocji branży transportu szynowego. W tym roku odbyły się w blasku jesiennego słońca w terminie 21-25 września 2015. W czasie ich trwania zaprezentowało się ponad 600 wystawców z 20 państw, udostępnione zostało ponad 800 m torów. Wszystkie miejsca wystawowe zostały zajęte obejmując łącznie 6 hal o powierzchni powierzchnię 20 tys. m2. Targi odwiedziło 15 473 zwiedzających. W ich trakcie zostało nawiązanych wiele kontaktów i podjętych biznesowych ustaleń. Stron 6

O renesansie kolei w Wielkiej Brytanii i kolejnych liniach dużej prędkości. Wywiad z Claire Perry, Podsekretarzem Stanu ds. Kolei w Wielkiej Brytanii
2 strony

Kondycja sektora kolejowego w Unii Europejskiej
Autor: Karolina Ziółkowska, Andrzej Abramowicz, Maciej Abramowicz
W sierpniu 2015 r. opublikowany został raport „Study on the Cost and Contribution of the Rail Sector” [5]. W raporcie tym Steer Davies Gleave przedstawiła tendencje zmian w sektorze kolejowym oraz scenariusze jego rozwoju. W niniejszym artykule omówiono najważniejsze ustalenia zawarte w tym raporcie. Stron 5.

Druga linia metra warszawskiego
Autor: Marek Graff
W marcu 2015 r. przekazano do eksploatacji centralny odcinek drugiej linii metra w Warszawie o długości 6,3 km biegnący od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Na nowym fragmencie linii metra znajduje się 7 stacji położonych na głębokości od 13 do 23 metrów, w tym przejście pod korytem Wisły o długości 920 / 935 m (tunel północny / południowy) oraz połączenie z pierwszą linią metra jednotorowym tunelem o długości 361 m zlokalizowanym pomiędzy stacjami Rondo ONZ – Świętokrzyska (II linia) i Świętokrzyska – Centrum (I linia). Węzeł przesiadkowy znajduje się na stacji Świętokrzyska. W artykule przedstawiono rozwiązania techniczne i eksploatacyjne zastosowane na tej linii. Stron 8
Pobierz (.PDF 0.75 MB)

Pomiary odległości wewnętrznych płaszczyzn kół zestawów kołowych
Autor: Arkadiusz Kampczyk
Artykuł obejmuje zagadnienia pomiaru odległości wewnętrznych płaszczyzn kół zestawów kołowych, bazując na nowoczesnych, diagnostycznych i geodezyjnych metodach oraz technikach pomiarowych, które są lub mogą być dostępne nie tylko na obszarach kolejowych, ale w szeroko rozumianym transporcie szynowym. Artykuł zawiera wyniki autorskich badań przyrządu pomiarowego do pomiaru odległości wewnętrznych płaszczyzn kół zestawów kołowych, jednocześnie udzielając odpowiedzi na pytanie czy na rynku diagnostycznym i geodezyjnym transportu szynowego, istnieją tej klasy przyrządy pomiarowe zgodne z obowiązującymi regulacjami prawnymi oraz stopniami ochrony IP. Opisano zasady pomiarów i formę ich opracowania. Autor zwrócił uwagę na występujące różnice oznaczeń tych samych parametrów w kraju i poza granicami Polski, pomimo obowiązywania TSI. Jednocześnie badania wykazały, że przyrządy pomiarowe wprowadzone do obrotu w państwach członkowskich Unii Europejskiej, zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej, dopuszcza się do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Autor przedstawia wnioski, spostrzeżenia oraz propozycje, co powinno się jeszcze ulepszyć. Praca niniejsza została wykonana w ramach badań statutowych nr AGH 11.11.150.005. Stron 9.

Skrzyżowanie tramwajowe – newralgiczny punkt sieci trakcyjnej
Autor: Tadeusz Maciołek
Przerwy stykowe między pantografem i siecią trakcyjną przy przepływie prądu wywołują uszkodzenia powierzchni przewodu i nakładki stykowej. Przyspieszają one zużycie eksploatacyjne. W artykule przedstawione zostały efekty przerw stykowych, jak również przyczyny ich powstawania na skrzyżowaniu sieci. Zaprezentowano również rozwiązania konstrukcji skrzyżowania sieci trakcyjnej górnej. Przeprowadzona została analiza funkcjonowania skrzyżowania we współpracy z odbierakiem. Stron 4.

Dołączona płyta z artykułami
W załączeniu spis treści z płyty
Pobierz (.PDF 0.28 MB)





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).