Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2016 > 01-02
Zamów prenumeratę
Ze świata
Region Midi-Pyrénées zamawia zespoły trakcyjne Regio 2N;
Miasto Kaohsiung, Taiwan rozpoczęło próbne jazdy tramwajów;
Pociąg towarowy o długości 1 250 m z ziarnem w Australii;
Stron 6.
Pobierz (.PDF 0 MB)

Z Unii Europejskiej
Komisja Europejska szuka sposobów redukcji emisji hałasu kolejowego;
CER z zadowoleniem przyjmuje wspólne stanowisko Rady w zakresie filaru technicznego;
1 strona

Z kraju
Newag wygrywa zamówienie na dostawę 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych do Włoch;
Otwarcie wydłużonej linii 10 i modernizacja sieci tramwajowej w Łodzi;
Stron 2

O sytuacji na polskim i światowym rynku dla podzespołów do pojazdów szynowych rozmawiamy z Jackiem Biłasem, Prezesem firmy Knorr-Bremse Systemy dla Kolejowych Środków Lokomocji PL sp. z o.o
Stron 2

Konkurencja na rynku przewozów kolejowych i autobusowych w połączeniach Warszawy z aglomeracjami miejskimi w Polsce
Autor: Andrzej Abramowicz, Maciej Abramowicz
Artykuł jest odpowiedzią na pytanie ile czasu zajmie dojazd i jaki będzie jego koszt na wybranych trasach, jeśli zdecydujemy się na podróż: pociągiem, autobusem, samochodem osobowym lub samolotem. W artykule omówiono aktualną sytuację komunikacyjną w Polsce odnośnie połączeń środkami komunikacji zbiorowej z Warszawy do większych miast w Polsce. Obecnie w przewozach kolejowych konkurują ze sobą pociągi: Tanie Linie Kolejowe (TLK), Inter City (IC) oraz Inter Regio (IR). W przewozach autobusami firmy: spółki PKS, Polski Bus, Polbus, Polonus, Neobus. Konkurencję w przewozach kolejowych nieznacznie wzmocniło wprowadzenie w połowie grudnia ubiegłego roku na tory, dziewięciu składów pociągów Pendolino, które kursują pomiędzy Warszawą a Krakowem, Katowicami, Trójmiastem oraz Wrocławiem. Konkurują z nimi także przewoźnicy lotniczy – PLL LOT i Ryanair. Stron 10

Nowe elektryczne zespoły trakcyjne w obsłudze ruchu regionalnego i dalekobieżnego w Polsce w 2015 roku
Autor: Marek Graff
W okresie ostatnich lat nowoczesne zespoły trakcyjne z napędem elektrycznym zostały zakupione przez większość polskich przewoźników, zarówno do obsługi ruchu dalekobieżnego, regionalnego czy podmiejskiego. Wśród producentów dominują polskie firmy – Pesa i Newag, choć także obecne są podmioty zewnętrzne – Alstom i Stadler. Liczba nowoczesnych i fabrycznie nowych pojazdów osiągnęła obecnie poziom około 300 egzemplarzy. W niniejszym artykule przedstawiono parametry techniczne i eksploatacyjne nowego taboru. Stron 12

System SUW 2000 w komunikacji przestawczej 1 435/1 520 mm
Autor: Marek Graff
Koleje większości państw Unii Europejskiej używają rozstawu szyn o normalnej szerokości, tj. 1435 mm. Wyjątkiem są koleje Hiszpanii i Portugalii (1668 mm), Finlandii i Estonii (1524 mm), Irlandii (1600 mm), Litwy i Łotwy (1520 mm) oraz krajów leżących na wschód od UE – Rosji, Ukrainy i Białorusi (1520 mm). W miejscach, gdzie występuje styk sieci obu szerokości, czyli na stacjach granicznych, zachodzi konieczność przeładunku lub przepompowywania towarów, co wiąże się z budową tzw. suchych portów oraz niezbędnego zaplecza. Są to inwestycje kosztowne, wymagające także zatrudnienia licznego personelu, ponieważ nie wszystkie czynności można zautomatyzować. Stron 20

Zespoły Flirt3 dla PKP Intercity
Autor: Marek Graff, Jan Raczyński
W grudniu 2015 r. PKP Intercity wprowadziło do eksploatacji 20 elektrycznych zespołów Flirt Nowy tabor zastąpił dotychczasowe składy wagonowe prowadzone lokomotywami, a lepsza charakterystyka techniczno-ruchowa spowoduje m.in. niższe zużycie energii, czy obniżenie kosztów utrzymania. Wyższa prędkość eksploatacyjna nowego taboru – 160 km/h, wobec dotychczasowej 120 km/h dla większości składów wagonowych, umożliwi wykorzystanie efektów modernizacji linii kolejowych w Polsce do 160 km/h. Stron 5.

Interoperacyjność systemu kolei Unii Europejskiej
Autor: Marek Pawlik
Coraz więcej podmiotów zaangażowanych w realizację inwestycji kolejowych, a także osób uczestniczących w procesach eksploatacji i utrzymania systemu kolei zauważa wprowadzane w ostatnich latach istotne zmiany w funkcjonowaniu kolei. Zmieniły się wymagania dotyczące ruchu i rozwiązań technicznych oraz realizacji, oceny czy dokumentowania wykonanych zadań. Budzi to różnego rodzaju pytania i wątpliwości. W niniejszym artykule podjęto próbę ich wyjaśnienia. Stron 3
Pobierz (.PDF 0.16 MB)

Nowoczesne zaplecze techniczne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
Autor: Andrzej Wasilewski
W czerwcu 2014 r. na trasy wyjechały pierwsze pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Uruchomienie nowego systemu było wprowadzeniem nowej jakości w obsłudze pasażerów regionu łódzkiego. Kluczowym elementem projektu był zakup nowego taboru, a także budowa zaplecza technicznego dla jego utrzymania. Inwestycja została przeprowadzona w sposób kompleksowy, począwszy od budowy nowej hali przeglądowo-naprawczej z nowoczesnym wyposażeniem oraz nowoczesnej myjni taboru, spełniającej najwyższe wymagania w zakresie ekologii. Stron 8.

Uszkodzenia węglowych nakładek stykowych pantografów kolejowych stosowanych w Polsce
Autor: Marek Sitarz, Andrzej Adamiec, Adam Mańka
W artykule przedstawiono klasyfikację i przyczyny najczęściej występujących uszkodzeń węglowych nakładek stykowych pantografów eksploatowanych na polskich liniach kolejowych wraz z identyfikacją przyczyn ich występowania. W artykule wskazano na najbardziej istotne elementy utrzymania odbieraków prądu, które są najczęstszą przyczyną nie tylko usterek odbieraków prądu i sieci trakcyjnej, ale również przyspieszonego zużycia współpracujących elementów i wysokich kosztów eksploatacji pojazdów trakcyjnych. Stron 5

Ciągłe ulepszenie przeglądów technicznych i systemu naprawy podstacji kolejowej na podstawie metodologii FMEA
Autor: Oleksandr Matusevych, Viktor Sychenko, Andrzej Białoń


Badania geometrii kontaktu koło / szyna i badania lokomotywy serii 744.0 jako przykłady działalności R&D Wydziału Transportu Jana Perner
Autor: Jaromír Zelenka, Tomáš Michálek, Martin Kohout






A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).