Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2016 > 04
Zamów prenumeratę
Ze świata
Rozpoczęcie eksploatacji zespołu Shinkansen E3-Genbi;
Zespoły 730ML/730M z Pesy dla kolei litewskich i białoruskich;
Jedna strona
Pobierz (.PDF 0.26 MB)

Z Unii Europejskiej
Porozumienie w sprawie przyjęcia IV pakietu kolejowego;
IV pakiet kolejowy – podstawowe informacje;
Komisja Europejska przyjmuje nowe zasady przyznawania dostępu do infrastruktury kolejowej;
2 strony

Z kraju
Nowe zespoły typu 39WE dla WKD;
20. urodziny Solarisa;
Jedna strona

O roli badań w produkcji taboru kolejowego z Januszem Kućminem, prezesem SIRTS i Generalnym Przedstawicielem fi rmy Bombardier Transportation w Polsce rozmawia Agata Pomykała
2 strony

Spostrzeżenia związane z istnieniem okręgu doświadczalnego w Żmigrodzie
Autor: Andrzej Gołaszewski
Dwudziestolecie funkcjonowania okręgu doświadczalnego w Żmigrodzie, przypadające w bieżącym roku, stwarza okazję do wielorakich spostrzeżeń, wzbogacających wiedzę na temat tworzenia i eksploatacji okręgu. Pozostawiając innym okazję do zaprezentowania historii powstania okręgu, jego parametrów, budowy, wykorzystania do badań i uzyskanych rezultatów, a będąc jednym z wielu uczestników procesu tworzenia tego okręgu, pragnę podzielić się swymi refleksjami. W celu ich usystematyzowania artykuł podzielono na trzy części dotyczące: okresu tworzenia, eksploatacji i przyszłości okręgu doświadczalnego. 3 strony
Pobierz (.PDF 0.26 MB)

20 lecie toru doświadczalnego w Żmigrodzie. Geneza – przebieg budowy – charakterystyka techniczna
Autor: Marian Fijałek
Uruchomienie eksploatacji toru doświadczalnego w 1996 r. było uwieńczeniem największego przedsięwzięcia inwestycyjnego Centrum Naukowo–Technicznego Kolejnictwa. Jednocześnie było to wyjątkowo ważne wydarzenie w historii polskiego kolejnictwa. Budowa tego obiektu rozpoczynała się jeszcze za czasów Centralnego Ośrodka Badań i Rozwoju Techniki Kolejnictwa. Obecnie tor doświadczalny stanowi zamiejscowy poligon badawczy Instytutu Kolejnictwa w Warszawie i należy do nielicznych obiektów tego typu w świecie. 19 stron

Výzkumný Ústav Železniční, a. s. (The Railway Research Institute): Special Services for Railway Infrastructure and Railway Vehicles
Autor: Antonín Blažek, Petr Kaván


Rozwój badań i wdrożeń w transporcie kolejowym w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu
Autor: Renata Barcikowska
Głównym celem artykułu jest analiza dotycząca wdrażania innowacji w transporcie kolejowym w Polsce w okresie członkostwa w Unii Europejskiej. Przeprowadzono ją metodą instytucjonalną i systemową. Autorka przytacza przykłady wprowadzania nowych innowacyjnych produktów przez polskich producentów oraz zaangażowania przewoźników w badania rozwojowe i przemysłowe na rzecz transportu szynowego. We wnioskach dokonana została próby oceny działań administracji publicznej we wdrażaniu innowacji w Polsce. 3 strony

Technologie transportowe. Badania, rozwój i utrzymanie – analiza tematyki bezpieczeństwa na konferencji „Railways 2016”
Autor: Marek Sitarz, Ryszard Wachnik
W dniach 5–8 kwietnia 2016 r. odbyła się we Włoszech (Cagliari- Sardynia) III Międzynarodowa konferencja „Railway Technology. Reserch, Development and Maintenance”. Jest to jedna z największych konferencji kolejowych na świecie, na którą przyjeżdżają przedstawiciele ze wszystkich kontynentów reprezentujący najlepsze ośrodki badawcze, uczelnie, komisje badania wypadków kolejowych, urzędy transportu kolejowego, metro, tramwaje, przemysł oraz organizacje kolejowe. 8 stron

Doświadczalne okręgi kolejowe na świecie
Autor: Marek Graff, Agata Pomykała
Rozwój systemów kolejowych związany jest z potrzebą masowego przewozu towarów i pasażerów i uczynienia ich bezpiecznymi oraz bardziej efektywnymi. Od początku ich rozwój związany jest z wykorzystaniem coraz to nowszych osiągnięć techniki oraz zapewnieniem bezpieczeństwa użytkowników, zarówno pasażerów, jak i pracowników. Szeroki zakres zagadnień, jaki jest związany z postępem oraz zapewnieniem bezpieczeństwa wymaga nie tylko zastosowania coraz bardziej efektywnych rozwiązań technicznych, ale także sprawdzenia ich przydatności w warunkach eksploatacyjnych. Badania takie przeprowadza się często na specjalnie zbudowanych torach doświadczalnych. 11 stron





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).