Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2016 > 11
Zamów prenumeratę
Ze świata
Koleje JR-East i JR-West chcą wprowadzić luksusowe pociągi wycieczkowe w 2017 r.;
Pierwsze próby urządzeń ETCS firmy Alstom, wykonanych według specyfikacji Baseline 3 w Danii;
Linia podmiejska wąskotorowa otwarta w Brisbane, Australia;
4 strony

Z Unii Europejskiej
Komisja Europejska rozpoczęła publiczne konsultacje w ramach śródokresowej oceny instrumentu „Łącząc Europę” (CEF);
Komisja Europejska przedstawia strategię inteligentnej mobilności;
1,9 mld € na wsparcie kluczowych europejskich projektów transportowych;
2 strony

Z kraju
Wznowienie dostaw tramwajów Fokstrot firmy PESA, Polska do Moskwy;
1 strona
Pobierz (.PDF 0.48 MB)

Międzynarodowe Targi Techniki Transportu InnoTrans2016
Autor: Marek Graff, Agata Pomykała
W dniach 20–23 września 2016 r. odbyła się kolejna, już 11 edycja międzynarodowych targów InnoTrans. Zorganizowane przez Messe Berlin jako największe na świecie wydarzenie sektora transportu, targi InnoTrans w bieżącym roku zgromadziły 2 950 wystawców z 60 krajów. Swoje produkty wystawcy zaprezentowali w pięciu segmentach targowych: Technika Transportu Kolejowego (Railway Technology), Infrastruktura Kolejowa (Railway Infrastructure), Transport Publiczny (Public Transport), Wyposażenie (Interiors) oraz Konstrukcja Tuneli (Tunnel Construction). 13 stron

Stan bezpieczeństwa na kolei w Polsce w 2015 roku
Autor: Marek Sitarz, Marzena Graboń
W publikacji przedstawiono analizę stanu bezpieczeństwa kolei w latach 2009–2014 opracowaną na podstawie raportu Urzędu Transportu Kolejowego „Ocena funkcjonowania rynku transportu kolejowego i stanu bezpieczeństwa ruchu kolejowego w 2015 roku” [5]. Artykuł zawiera również opis analizy opracowanej przez Europejską Agencję Kolejową [8] dla wszystkich państw członkowskich UE na podstawie danych pozyskanych od krajowych organów ds. bezpieczeństwa (National Safety Authority – NSA) oraz krajowych organów dochodzeniowych (National Investigation Bodies – NIB). 8 stron
Pobierz (.PDF 0 MB)

Turystyka kolejowa – luksusowe pociągi (10). Elitarna turystyka na świecie – podsumowanie
Autor: Joanna Hawlena
W artykule stanowiącym ostatnią edycję realizowanego cyklu, podjęto próbę kompleksowej oceny znaczenia segmentu luksusowej komunikacji kolejowej w wymiarze światowym. Dokonano w nim także szerszej identyfikacji powszechnie akceptowanych wyznaczników luksusu w ramach całego globu oraz specyfiki i odrębności cech podaży luksusowych usług, wykazując także zróżnicowane postrzeganie wartości podobnych walorów przez określone grupy odbiorców na poszczególnych kontynentach. W szerszym zakresie zaprezentowano podstawowe uwarunkowania, najważniejsze determinanty, najatrakcyjniejsze walory środowiskowe i turystyczne oraz lokalne i regionalne rozwiązania decydujące o poziomie luksusu oraz turystycznej atrakcyjności eksploatowanych pociągów, a także zasygnalizowano nowy trend w rozwoju tego segmentu usług. 10 stron

Podstacje trakcyjne prądu stałego z rekuperacją energii hamowania pojazdów
Autor: Piotr Drozdowski, Arkadiusz Duda
W niniejszym artykule zaprezentowano układy przekształtnikowe podstacji trakcyjnych z rekuperacją energii hamowania odzyskowego pojazdów, tj. układ podstawowy z impulsowym falownikiem rekuperacyjnym, w pełni sterowany układ z prostownikiem tyrystorowym i falownikiem impulsowym, układ z mostkiem tyrystorowym pracującym jako falownik i szeregowymi tyrystorami odcinającymi oraz układ z mostkiem tyrystorowym pracującym jako falownik i równoległymi tyrystorami odcinającymi. Wskazano na wady i zalety omawianych rozwiązań oraz przedstawiono metoda uproszczonego obliczenia bilansu energetycznego jazdy i hamowania odzyskowego pojazdu. 5 stron

Pola magnetyczne generowane przez pojazdy w systemie trakcji prądu przemiennego
Autor: Łukasz Zawadka, Juliusz Furman, Dominik Adamski, Andrzej Białoń, Krzysztof Ortel
Powszechne stosowanie licznikowych systemów stwierdzania niezajętości torów i rozjazdów przez europejskich zarządców infrastruktury kolejowej uwidoczniło problematykę odporności tych urządzeń na zaburzenia generowane przez tabor kolejowy. Innym aspektem związanym z tą problematyką jest również wyposażanie pojazdów szynowych w urządzenia elektryczne i elektroniczne o coraz bardziej rozbudowanej strukturze. Zarówno pojazdy trakcyjne jak i wagony pasażerskie z zainstalowanymi urządzeniami elektronicznymi generują zakłócenia o częstotliwościach zbliżonych lub identycznych z częstotliwościami pracy czujników koła wykorzystywanych przede wszystkim w licznikowych systemach stwierdzania niezajętości torów i rozjazdów. Czujniki koła wykorzystywane w systemach stwierdzania obecności pociągu w określonym miejscu układu torowego są narażone na zakłócenia w równym stopniu jak czujniki koła wykorzystywane w systemach liczenia osi. Uwarunkowania prawne w zakresie interoperacyjności kolei nakazują producentom taboru spełnienie określonych w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności (TSI) wymagań. W zakresie tematyki poruszanej w niniejszym artykule głównym dokumentem określającym wymagania dla taboru jest dokument ERA/ETRMS/033281, w którym przedstawiono m.in. limity natężeń pól magnetycznych dla trakcji prądu przemiennego i metodę pomiaru tych pól. Warto zaznaczyć, iż obecnie brak jest jednolitych wymagań europejskich dotyczących limitów pól magnetycznych dla systemu trakcji prądu stałego, są to tzw. punkty otwarte, których wymagania definiowane są na poziomie prawa krajowego. W związku z Instytut Kolejnictwa stworzył przenośne stanowisko pomiarowe do badań pól magnetycznych generowanych przez pojazdy kolejowe niezależnie od ich systemu zasilania. 5 stron





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).