Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2017 > 03
Zamów prenumeratę
Ze świata
Koleje SNCF wprowadzają w 2017 r. bilet sieciowy na pociągi TGV dla osób w wieku 16–27 lat;
Firma Militzer & Münch przeprowadziła dwa pociągi kontenerowe pomiędzy Chinami a Uzbekistanem;
Stron 6.
Pobierz (.PDF 0 MB)

Z Unii Europejskiej
Plan inwestycyjny dla Europy: komisarz Bulc przedstawia wizję inwestycji transportowych;
1 strona.

Z kraju
Firma Modertrans, Poznań pokazała swój pierwszy całkowicie niskopodłogowy tramwaj Gamma;
Warszawa ogłasza przetarg na 213 tramwajów
2 strony.

Konkurencja na rynku międzynarodowych przewozów pasażerskich. Przewozy pasażerskie pomiędzy Warszawą a stolicami krajów Europy Północnej i Europy Zachodniej
Autor: Małgorzata Kozłowska
Mobilność jest niezwykle ważna dla rozwoju gospodarczego oraz dla jakości życia obywateli, którzy mogą swobodnie podróżować zarówno w celach turystycznych i rekreacyjnych, jak i służbowych czy też szkoleniowych. W niniejszym artykule, będącym pierwszym z dwóch publikacji dotyczących konkurencji na rynku międzynarodowych przewozów pasażerskich, przedstawiono wyniki analizy ofert przewozów z Warszawy do stolic państw Europy Północnej i Zachodniej. Porównano przewozy realizowane indywidualnymi środkami transportu oraz transportem zbiorowym. Pod uwagę wzięto dostępność danego środka transportu, czas podróży oraz cenę. 12 stron

Komunikacja kolejowa na polsko-niemieckim pograniczu
Autor: Marek Graff
Obecnie pomiędzy Polską i Niemcami funkcjonuje kilka kolejowych przejść granicznych, czy raczej punktów stycznych sieci kolejowej obu krajów. W odróżnieniu od Czech i Słowacji, w Niemczech stosuje się inne napięcie w sieci trakcyjnej w porównaniu z Polską, zatem konieczne jest stosowanie elektrycznych lokomotyw dwusystemowych. Do niedawna pomiędzy PKP i DB tylko jedno przejście funkcjonowało jako zelektryfikowane, tj.: Rzepin– Frankfurt nad Odrą, jednak dynamicznie rozwijająca się wymiana handlowa pomiędzy oboma krajami powoduje, iż modernizacja dotychczasowych przejść granicznych w kierunku zwiększenia ich przepustowości często oznacza także elektryfikację. Obecnie poziom wymiany handlowej pomiędzy oboma krajami jest na tyle znaczny, iż Niemcy dla Polski są pierwszym partnerem handlowym, a Polska dla Niemiec – siódmym. Polska po uzyskaniu członkostwa w UE w 2004 r. uzyskała dostęp do funduszy pomocowych, co wykorzystano m.in. w programie szerokiej modernizacji kolei (remont infrastruktury i zakup nowoczesnego taboru). 12 stron

Zespoły Flirt serii EPM kolei białoruskich BC
Autor: Siergiej Badionkin
Koleje Białoruskie (BC) po pozyskanych zespołach Flirt – 4- i 5-członowych, przeznaczonych do obsługi ruchu aglomeracyjnego i lokalnego, zdecydowały się na zakup zespołów 7-wagonowych przeznaczonych do obsługi połączeń klasy IC. Pomimo wyższej ceny przejazdu, połączenia obsługiwane nowymi zespołami zyskały uznanie pasażerów. Nowością na sieci BC jest stopniowe zastępowanie połączeń nocnych obsługiwanych składami wagonowymi, połączeniami dziennymi, co jest możliwe po podniesieniu prędkości maksymalnej na wybranych liniach na sieci BC (do 140 km/h), co z kolei jest konsekwencją elektryfikacji poszczególnych linii kolejowych na sieci BC. Centralne położenie stolicy kraju – Mińska, położonego na skrzyżowaniu głównych linii kolejowych na Białorusi, ułatwia uruchamianie nowych połączeń dziennych. W niniejszym artykule scharakteryzowano zespoły Flirt serii EPM dla kolei białoruskich. 3 strony.

Niezawodność pracy sieci trakcyjnej a nowe rozwiązania konstrukcyjne
Autor: Marek Kałas
Artykuł przedstawia podstawowe konstrukcyjne elementy trakcyjnej sieci kolejowej. Poszczególne elementy kojarzone są z charakterystycznymi uszkodzeniami sieci trakcyjnej. Sklasyfikowane zostały przyczyny uszkodzeń i ich następstwa. Prawie każde uszkodzenie sieci trakcyjnej powoduje przerwę w zasilaniu i spadek wskaźników niezawodności. Aby do takich zdarzeń nie dochodziło należy poszukiwać rozwiązań technicznych i organizacyjnych, które ograniczą liczbę występujących awarii do minimum (bo nie da się ich całkowicie wyeliminować), co wpłynie na wzrost niezawodności eksploatacyjnej. Celowe jest wykorzystywanie osiągnięć inżynierii materiałowej i wprowadzanie do eksploatacji nowych konstrukcji i materiałów. Ważne jest również stosowanie zautomatyzowanych systemów pomiarowych do diagnostyki sieci trakcyjnej. W artykule zaprezentowano kilka rozwiązań, które są wdrażane do eksploatacji obserwowanej. Wnioski z eksploatacji nowych rozwiązań mogą zostać wykorzystane do sformułowania wymagań wobec parametrów eksploatacyjnych sieci trakcyjnej, co przyczyni się do wzrostu jej niezawodności. 7 stron.





A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).