Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2017 > 04
Zamów prenumeratę
Ze świata
Huta Interpipe, Ukraina dostarcza koła kolejowe do Arabii Saudyjskiej;
Ostrawa, Czechy podpisała umowę na zakup tramwajów produkcji Stadler, Szwajcaria;
5 stron

Z Unii Europejskiej
Zmiana dyrektywy w sprawie transportu kombinowanego;
Efektywność energetyczna i mobilność miejska: 30 mln euro na pomoc w zakresie rozwoju projektu;
2 strony.

Z kraju
Solaris szkoli konstruktorów z myślą o niepełnosprawnych;
Hannover Messe 2017 – polskie ładowarki do autobusów elektrycznych oraz innowacyjna technologia SiC od MEDCOM;
2 strony

Konkurencja na rynku międzynarodowych przewozów pasażerskich. Przewozy pasażerskie pomiędzy Warszawą a stolicami krajów Europy Centralnej
Autor: Małgorzata Kozłowska
Mobilność jest niezwykle ważna dla rozwoju gospodarczego oraz dla jakości życia obywateli, którzy mogą swobodnie podróżować zarówno w celach turystycznych i rekreacyjnych, jak i służbowych czy też szkoleniowych. W niniejszym artykule, będącym kolejnym w cyklu publikacji dotyczących konkurencji na rynku międzynarodowych przewozów pasażerskich, przedstawiono wyniki analizy ofert przewozów z Warszawy do stolic państw Europy Centralnej. Porównano przewozy realizowane indywidualnymi środkami transportu oraz transportem zbiorowym. Pod uwagę wzięto dostępność danego środka transportu, czas podróży oraz cenę. 4 strony.

Analiza potoków pasażerskich komunikacji miejskiej na trasie trasie przebiegającej wzdłuż linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny–Police
Autor: Paweł Regulski, Karol F. Abramek
W artykule przedstawiono analizę potoków pasażerskich komunikacji miejskiej na trasie Szczecin–Police. Celem analizy było uzasadnienie wznowienia kolejowych połączeń pasażerskich na tej trasie. Ze względu na liczbę wykonanych pomiarów badania mają charakter poglądowy. 2 strony.
Pobierz (.PDF 0 MB)

Komunikacja kolejowa na pograniczu polsko-czeskim i polsko-słowackim
Autor: Marek Graff
Z przyczyn geograficznych, pomiędzy Polską a Czechami i Słowacją, mimo stosunkowo gęstej lokalnej sieci kolejowej, brakuje linii kolejowych o wysokich parametrach technicznych, wymaganych dla współczesnego, zwłaszcza pasażerskiego, ruchu międzynarodowego. Otwarcie granic w ramach strefy Schengen stwarza duże szanse na szybki rozwój kolei w tym regionie i restrukturyzację sieci kolejowej, łącznie z budową nowych linii dużych prędkości w ramach sieci TEN-T. Członkostwo tych trzech krajów w UE, czyli ujednolicenie prawa czy przepisów także kolejowych, pomaga przełamywać bariery komunikacyjne, stając się także forum wzajemnej współpracy. Istotna jest także dostępność funduszy pomocowych UE, przeznaczonych na modernizację infrastruktury kolejowej oraz zakupy nowego taboru. 11 stron.

Peryferyjne lokalizacje współczesnych dworców kolejowych – odejście od „zrównoważonej mobilności”?
Autor: Jacek Wesołowski


Mini Smart Grid system w trakcyjnym układzie zasilania
Autor: Mikołaj Bartłomiejczyk
Wraz ze wzrostem liczby tramwajów i trolejbusów wyposażonych w hamowanie odzyskowe, wzrasta popularność urządzeń zwiększających efektywność odzysku energii. Są nimi głównie superkondensatorowe zasobniki energii oraz układy falownikowe umożliwiające zwrot energii do sieci prądu przemiennego. Jednak wysoka cena tych urządzeń oraz problemy prawno-organizacyjne stanowią znaczną barierę dla ich szerszego rozpowszechnienia. W artykule przedstawiono koncepcję rozwiązania prostszego, tańszego i łatwiejszego do praktycznej implementacji: wykorzystania energii odzysku dla zasilania potrzeb nietrakcyjnych, takich jak obiekty użyteczności publicznej lub aparatura dodatkowa związana z infrastrukturą komunikacyjną. W takim układzie, wykorzystanie energii rekuperacji może się odbywać wewnątrz przedsiębiorstwa na poziomie niskiego napięcia, co w znaczny sposób upraszcza aspekty prawno-techniczne. 5 stron.

Analiza techniczno-ekonomiczna efektywności zastosowania w manewrowych lokomotywach S200 samoczynnego układu o regulacji ciągłej utrzymującego optymalną temperaturę wody w układzie chłodzenia silnika spalinowego
Autor: Nikolaj Lukov, Marek Babeł
Analiza prac związanych z racjonalizacją układów chłodzenia i samoczynnych układów regulacji temperatur (SURT) nośników ciepła (wody, oleju, powietrza doładowania i innych) silników spalinowych wskazuje na możliwość zmniejszenia zużycia paliwa i oleju oraz zwiększenia trwałości i niezawodności silnika, a także urządzeń układu chłodzenia. Uzyskuje się to przez utrzymywanie stałej temperatury nośników ciepła we wszystkich stanach i warunkach pracy silnika spalinowego. W artykule przedstawiono konstrukcję SURT nośników ciepła o działaniu ciągłym do zastosowania w układzie chłodzenia silnika spalinowego lokomotywy S200 oraz wyniki analizy efektywności wdrożenia takiego układu na lokomotywie. 3 strony

Zespoły trakcyjne serii AM 08 kolei SNCB
Autor: Marek Graff
Zespoły trakcyjne serii AM 08 kolei belgijskich (SNCB/NMBS) to modyfikacja zespołów Desiro zaprojektowanych i wyprodukowanych przez firmę Siemens we współpracy z Bombardierem, na podstawie kontraktu zawartego w połowie maja 2008 r. na dostawę 305 pociągów Desiro ML. Dostarczono je w latach 2011–2015. Od 2013 r. zespoły tej serii obsługują pociągi kolei miejskiej w aglomeracji Brukseli czy dalekobieżne i IC w relacji Antwerpia–Bruksela–Charleroi. W niniejszym artykule zaprezentowano ich parametry techniczne i eksploatacyjne. 3 strony.

Profesor Tadeusz Bronisław Basiewicz (1927–2016)






A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).